Sider

16.06.2013

Hjemmelavet granola

Jeg blev inspireret, da jeg så en opskrift på hjemmelavet granola på Eurowoman's hjemmeside forleden. Så i morges, fuld af energi, fik jeg lavet min egen version (med det vi nu ellers lå inde med i skufferne). Jeg har ofte før lavet diverse former for musli, da jeg synes det smager langt bedre end det man kan købe. Er nok mest til Granola, fremfor den helt sunde uden sukker, da det bliver dejligt chrunchy pga honningen. Og så smager det himmelsk på skyr med friske bær og frugt. 




Opskrift til en stor portion


230 g speltflager
150 g grofthakkede mandler
100 g hasselnødder
100 g grofthakkede valnødder
50 g sesamfrø
50 g græskarkerner
50 g hørfrø
100 g kokosmel
120 g dadler
1 tsk vaniliepulver
2 tsk kanel
80 g kokosolie
40 g akaciehonning

Smelt kokosolie og honning i en gryde ved svag varme. Skær dadlerne i mindre stykker. Bland de øvrige ingredienser i en stor skål, tilsæt dadlerne og vend med den smeltede olie/honning. Sørg for at vende blandingen godt rundt. Hæld blandingen på en bradepande beklædt med bagepapir og bag i ca. 20 min ved 180 gr. (Ikke varmluft). Vend blandingen flere gange undervejs.
Køl blandingen af og opbevar på glas el dåser. 
Istedet for dadler, kan der tilsættes tørrede abrikoser, tranebær, blåbær el. rosiner, dog helst efter bagningen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar