Sider

12.06.2014

Hæklet farmor tæppe

            

Farmor-tæppe

Så blev tæppet laaaaaangt om længe færdigt. Og det er faktisk blevet rigtig fint, selvom jeg var noget bekymret for mikset af farver. Måske lidt 70'er agtigt - men alligevel et fint resultat. Meningen var oprindeligt at tæppet skulle være en gave til min dejlige farmor, da det primært er lavet af alle hendes garnrester. Desværre nåede hun aldrig at få set tæppet, så istedet tænker jeg at mine forældre skal have tæppet som et lille minde.
Det er virkelig nemt og overskueligt at hækle et tæppe i firkanter, selvom der skal MANGE firkanter til og ofte ender som et evighedsprojekt. Ofte har man lige en halv time inden man skal ud af døren og så kan man lige nå at hækle en firkant eller to. Jeg har benyttet lutteridyl's opskrift til firkanterne, opskriften er nem at gå til og der er en fantastisk vejledning trin for trin. I kan finde opskriften HER.
Slutteligt har jeg hæklet alle firkanter sammen med fastmasker og afsluttet med at hækle først en række fm og derefter en række stgm hele vejen rundt om tæppet. Mit tæppe er 13 x 9 firkanter, dvs. 117 firkanter i alt. Det skønne ved at lave den slags tæppe er at man nemt kan hækle flere firkanter, hvis man ønsker et større tæppe.
Og så er det en virkelig god måde at komme af med en masse restgarn :-)

            

 


            



Ingen kommentarer:

Send en kommentar