Sider

24.01.2013

Samer armbånd

Homemade samer armbånd


Samer armbånd er blevet yderst populære, men selvom de er populære og ikke mindst super fede, så var jeg ved at falde bagover da jeg så prisen på dem. Det kan godt være, at de er lavet af rensdyrskind og hornknapper, ligesom Samerfolket i Norden laver dem, men jeg er altså for nærig til at give 500-800 kr for et læder armbånd. Flere laver og sælger dem billigere på Trendsales, men synes alligevel at det ville være sjovt at prøve at lave dem selv.
Et smut i Panduro gjorde mig klogere på selve metoden til at lave armbåndene og det så overraskende let ud.
Jeg er heldig at have "arvet" en masse læderrester fra min mormor samt at have samlet alverdens knapper gennem årene, manglede derfor kun tin- og nylontråd, som jeg købte i Panduro. Så gik jeg ellers i gang og vupti - hjemmelavede samer armbånd. Det miderste blev lavet forleden og er lidt mere kompliceret at lave, da jeg har flettet med fire og i to forskellige materialer.




Det er egentlig ikke fordi det er svært at lave samer armbånd selv, men det tager tid og kræver tålmodighed. Samtidig er det en fordel at være en anelse fingernem, hvis man kaster sig ud i projektet.
Jeg har desværre ikke fået taget billeder undervejs, men arbejder på at lave en DIY.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar